طه پردازان در تمامی مراحل صندوق انتقادات و پیشنهادات، گام به گام با شما خواهد بود تا بتوانید بهترین خروجی را داشته باشید.
صندوق پیشنهادات و انتقادات معمولا در اکثر شرکت ها و سازمانها لازم است و به طور کلی در ساختمان های ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی در جایی که ارباب رجوع در رفت و آمد است قابل نصب است .
معمولا صندوقی در کنار ستون یا دیوار به چشم می خورد که روی آن نوشته «ارتباط با مدیر عامل» یا «انتقادات و پیشنهادات»، این صندوق ها جهت ارتباط مستقیم با افراد مراجعه کننده استفاده می شود تا شخص بدون هیچ دغدغه ای تذکرات، پیشنهادات و در خواست های خود را در آن بیاندازد .
صندوق انتقادات و پیشنهادات چیست؟
برای آگاهی از نظرات و پیشنهادات مشتریان، روشهای متفاوتی وجود دارد، مثل سیستمهای پیامکی، شماره تلفنهای مشخص و یا شبکههای اجتماعی و وبسایتهای معرفی شده برای دریافت نظرات و پیشنهادات؛ اما قدیمیترین و شاید متداولترین روش استفاده از صندوق انتقادات و پیشنهادات است.
برای استقبال مردم از صندوق انتقادات و پیشنهادات چه اقداماتی انجام دهیم؟
به مشتریان و ارباب رجوع اطمینان دهید که از نظرات و انتقادات آنها حتما استفاده خواهید کرد. از آنها درخواست کنید تا حتما نظراتشان را در مورد نحوه ارائه خدمت شما به آنان اعلام کنند و در صورت مشاهده کاستی و یا نقصی حتما آن را با شما در میان بگذارند.
· در انتخاب مکان نصب صندوق دقت کنید. در مکانهایی که فکر میکنید فرهنگ انتقادات و پیشنهادات هنوز زیاد رواج پیدا نکرده است صندوق را در جایی نصب کنید که در مکانهای پر ازدحام اداره یا سازمان شما نباشد؛ البته دقت کنید که همه بتوانند آن را ببینند. معمولا مکانهای ورودی و یا خروجی محل مناسبی برای نصب صندوق میباشد.
در نصب صندوق انتقادات و پیشنهادات به چه نکاتی باید توجه کرد؟
به منظور افزایش بازدهی صندوق انتقادات و پیشنهادات باید هنگام نصب آن موارد زیر را در نظر بگیرید:
· صندوق را در جایی قرار دهید که در معرض دید باشد و در مکانهایی باشد که مشتریان توقف دارند مثل لابی هتلها یا راهروی بیمارستان و دانشگاه.
· توجه داشته باشید که ابزار لازم برای نوشتن را در کنار صندوق قرار دهید، تعدادی کاغذ کوچک و یک خودکار در کنار صندوق بگذارید تا اگر کسی پیشنهاد یا انتقادی داشت بتواند حتی در صورت نداشتن کاغذ و خودکار آن را با شما مطرح کند